Genser

Een tijdje geleden kocht ik het boek 'I love sweaters'. Bij het doorbladeren van het boek, kwam ik al snel tot de conclusie dat ik toch 90% van de sweaters wil maken. We weten weer wat doen.

Voor onze jongste kapoen maakte ik de Genser. De Genser sweater is een sportief retromodelletje. Hoewel ik me niet al te ver liet meevoeren in het retro gegeven. Ik ging niet voor een pyjama-achtige resultaat, maar koos voor een hip sweaterstofje en bijpassend paspel.

De paspel loopt niet 100% door (98% slechts) maar ik ben toch tevreden met het resultaat. En onze bengel hoor ik zeker niet klagen. Die gast blijft maar groeien. Ik maakte maatje 116 (het kind is nog maar 4,5 jaar) en het zit als gegoten. Hij was dolenthousiast om te poseren. Gekke bekken trekken hoort daar natuurlijk ook bij.





Stoffen en fournituren:
Mountains Sweat -- Swaffing -- De Stoffengalerij
Boordstof Aqua -- De Stoffengalerij
Elastische paspelband blauw -- De Stoffengalerij
Gütermann n°722 -- De Stoffengalerij

Patroon:
Genser -- I love sweaters

Reacties

  1. wat een leuke sweater! volgens mij is hij klaar voor het nieuwe schooljaar hierin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, hij is er helemaal klaar voor (en ik ook, het normale ritme zal hen weer deugd doen)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Danae hack en Betsy rok