Cocoa jurk

 Na 5 maanden stilte, maak ik nog eens tijd vrij om een blogpost te schrijven. Zo heel veel heb ik de afgelopen maand niet genaaid, maar er zijn toch een paar creaties van onder mijn machine gerold waar ik toch trots op ben. Vorige week liet ik ook een paar foto's maken door een echte fotografe.  

Nu ik begonnen ben met dit te schrijven, sta ik nog altijd in twijfel welk kledingstuk ik eerst zal bloggen.
Ik laat me leiden door het mooie weer en kies voor de jurk die ik vandaag zelfs ook draag: De cocoa jurk.

Ik naaide deze uit een viscose-satijn met een grote print. Eigenlijk een stofje die schreeuwt om verwerkt te worden in een maxidress.



Voor mezelf vind ik dit toch een beetje een risico. Ik ben niet groot en verre van slank. Maar toch...
Het was mijn favoriete jurk afgelopen zomer. De stof is glad en soepel en blijft fris aanvoelen, ook al is het buiten 35°. 

Veel aanpassingen moest ik niet aan de jurk. Enkel het bovenstuk moest 4 cm vernauwd worden, want dit was veel te wijd aan de armsgaten. 



Stof: 

Alexia - De Stoffengalerij

Patroon:

Cocoa dress uit LMV 4/2018

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Bella dress en Sophie bolero