Danae hack en Betsy rok

Het wordt tijd om aan de herfstgarderobe te beginnen. Ik wou eens iets nieuws, iets anders dan anders en vond de perfecte combinatie in de 2 populairste Belgische naaimagazines LMV en FM.
Terwijl heel naaiend Vlaanderen koos voor de combi Ida + Betsy, koos ik voor het volgende:

Uit La Maison Victor 4/2020 koos ik de Danae top. Een eenvoudig patroon met aangeknipte mouw. Dit patroon wordt opgevrolijkt met de mouwboordjes met striklint. Ik wou echter een top met een open vallende hals (hoe heet dat eigenlijk?) dus ik knipte middenvoor 6 cm in en tekende een nieuw patroon voor het beleg van het voorpand. Ik stikte er ook nog lintjes tussen. Verder verlengde ik het patroon 10 cm. (Achteraf bekeken mocht dit nog 5 à 10 cm langer zijn)


Als rok koos ik voor de Betsy rok uit Fibre Mood editie 10.
Het geheel werd gemaakt uit een donkerblauwe crêpe met een prachtige bloemenprint. Lekker luchtig, maar toch voldoende warm.

Voor crêpe stoffen gebruik ik altijd een mictrotexnaald. Crêpe is heel gemakkelijke stof om te naaien, maar de stof is teer. Een microtexnaald heeft een dunnere punt en zal zo de stof/ het weefsel niet beschadigen tijdens het naaien.


Stof:

Arlene - De Stoffengalerij

Patroon:

Danae top: LMV 4/2020
Betsy rok: Fibre Mood 10

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero