Charlotte

 Ik hou van wikkeljurken. Vraag me niet waarom, maar ik vind dit leuk om te dragen. 

Na al een paar Elisa jurken te hebben genaaid, naaide ik gisteren een Charlotte. Ik koos voor een winter stofje uit mijn eigen winkel. Deze stof spreekt me vooral aan door de prachtige kleuren. De prachtige, felle koningsblauwe bloemen op de roest-kleurige stof. Deze stof is ook perfect voor dit seizoen. Ze is zwaar, en warm, genoeg.

Het overnemen van het patroon, neemt meer tijd in beslag dan het naaien zelf. In een 2-tal uurtjes zat het naaiwerk er al op. Dus eigenlijk kun je dit een snel-klaar projectje noemen. 

Aan het patroon veranderde ik niets. Het enige dat ik achterwege liet was het drukknoopje. Dit is totaal overbodig (bij mij toch).

 Hier volgen er zeker nog van.

Stoffen en fournituren:
Blue flowers     //     garen n°448     //     vlieseline H180

Patroon:
Charlotte uit Fibre Mood 9

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero