Happiness in a closet

De winter is een donkere, sombere periode. Kille winterdagen doen me verlangen naar licht en warmte. En kleur.

En op zo'n dag dat ik nood had aan vrolijke kleuren, dook ik mijn stoffenwinkel binnen en haalde daar het meest vrolijke, kleurrijke stofje tevoorschijn dat ik kon vinden.
Deze zachte tricot van designer Alexander Henry is een echt toppertje en is perfect voor een vrolijk shirt voor een kleuter.

Moest ik nog een baby in huis hebben, dan zou ik de lap stof omgetoverd hebben in een kruippakje.
Maar de jongste hier wordt er volgende maand 6, dus dat kruippakje is niet meer aan de orde.


Ik koos het patroon van een longsleeve shirt uit een Ottobre magazine van 2016. Het shirt wordt aan de hals en mouwboorden afgewerkt met boordstof. Ik koos een felgroene boordstof bij deze stof.





Dit shirt is heel eenvoudig en snel in elkaar te naaien. En ook de stof is laat zich goed verwerken.
De jongste zoon hier was meteen verkocht en haalde het net niet tot zijn favoriete shirt. De eerste prijs gaat naar een longsleeve shirt in een prachtig stofje met pinguïn print. Dit shirt wordt binnen 2 weken geblogd.

Stoffen en fournituren:
Zoo     //     garen n°111     //     boordstof - lime     

Patroon:
n°11 uit Ottobre 6/2016

Oke,
Dit mag dan wel een kort berichtje zijn met maar 3 foto's. Toch ben ik benieuwd naar wat jij - beste lezer(es) - vindt van mijn creatie van deze week. Dus voel je vrij om een reactie te plaatsen. Ik lees dit met plezier.
Groetjes,
S.ina

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero