Kleur in de kleerkast + aankondiging van een wedstrijd

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets naaide voor mijn man.
Nochtans heb ik een aantal leuke herenstoffen in de winkel liggen. Hoogtijd om daar eens mee aan de slag te gaan en mijn wederhelft te verwennen met een nieuwe trui.

Mijn man is nogal gewend aan neutrale kleuren. Zijn kleerkast bestaat uit blauw, grijs en zwart. Met deze nieuwe sweater gaan we daar eens verandering in brengen.

Ik koos een gebreide stof met grote ruiten. Hoofdzakelijk grijs, maar dit wordt gebroken door okerkleurige ruiten. Als patroon nam ik de rocco. Ik verlengde het patroon een beetje (ook aan de mouwen werden een paar centimeters bijgetekend).

De Rocco heeft verschillende versies. Ik koos voor de simpele versie. De gewone sweater met een gewone mouw.
Mouw- en heupboorden werden in dezelfde stof van de sweater genaaid, de halsboord in een bijpassende, grijze boordstof.
De stof vind je terug in mijn (web)winkel. Deze stof is er in 2 kleuren: grijs met oker en grijs met groen.




Stoffen
Template - ochre     //     Boordstof - anthracite grey

Patroon
Rocco sweater van Zonen09


Neem vandaag ook zeker eens een kijkje op de IG pagina van Ilse (instagram.com/sewsewilse). Zij naaide een prachtige Chapman cardigan in een stofje van De Stoffengalerij. En bovendien maak je op haar blog kans op een waardebon van 15€ om te besteden in mijn winkel.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero