George jeans


Het is volop zomer. Een normaal mens zou druk in de weer zijn om zomerkleren te naaien. Maar ik niet. Ik ben al volop bezig (elk vrij moment in juli en augustus) met het naaien van de winterkleren voor het hele gezin. Ja, zelfs mijn man heeft geluk. Maar daarover later meer.

Vandaag blog ik over de broek die ik naaide voor de jongste. Het is niet de eerste keer dat ik dit patroon gebruik. Hier vind je een eerdere versie. Het is een leuke, comfortabele jeansbroek; mijn favoriete broekpatroon tot nu toe.
 Ik koos voor een donkerblauwe jeans met een gele binnenkant. Het geel komt wat door naar de goede van de stof wat ik dan weer hipper vind. De vouw in de pijpen is doorgestikt en blijft er dus altijd netjes uitzien. En het geeft de broek iets extra's, waardoor hij voor elke gelegenheid gebruikt kan worden. Misschien (afhankelijk van de temperaturen) wordt dit de 'eerste schooldag' outfit.

Nog een extraatje is het ribslint dat ik op de zijnaad stikte. Voor deze broek koos ik voor blauw-wit gestreept. De achterzak werd opgefleurd met een sierstiksel.




De sweater die hij draagt is er eentje die ik een paar jaar geleden naaide voor de oudste. Het patroon is de Totem Owl uit Ottobre 1/2014.

Volgende weken vertel ik meer over de nieuwe van outfit van de grote broer.




Gebruikte stoffen en fournituren
jeans met gele schijn     //     jeansgaren n°900     //     ribslint
jeansrits en jeansknoop uit mijn voorraad

Patroon
n°24 George - Ottobre 3/2014



Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero