TaRaKe uit 200 jurken


Met 4 communiefeesten en nog een aantal andere feestjes heeft mijn garderobe een dringende nood aan jurken.
Ik leende het boek '200 jurken' van mijn mama en nam het patroon van de TaRaKe over.

Als stof ging ik voor een blauwe tencel. Het naaien ging vrij vlot. Toch heb ik even problemen gehad met een stukje beleg dat steeds kwam piepen. Na een nieuwe, grondige strijkbeurt van het achterpand was dit probleem gelukkig opgelost. (Bij mijn eerst strijkbeurt had ik een klein plooitje aan de mouw in het achterpand en dit was de oorzaak van het naar buiten komende beleg.)

Het is de eerste keer dat ik tencel gebruikte. O wat is dit zalig dragen. Qua naaien gaat dit gelijk aan een viscose.
De kraag is niet 100% naar mijn gedacht, maar ik laat het zo. ' t is wel genoeg' denk ik dan (Voor wie geen Westvlaams kent: Het kan ermee door)





Gebruikte stoffen en fournituren:
vlieseline H180     //      blinde rits 60 cm

Patroon:
TaRaKe uit 200 jurken






Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero