Een outfit voor het strand

Vorige zomer had ik helemaal geen tijd over om een shirtje te naaien in een colourchange stofje. Dit gaf me natuurlijk ook wat extra tijd om na te denken en op zoek te gaan naar het perfecte patroon mijn favoriete colourchange stofje.



Wat had ik in gedachten?
✂ iets polo-achtig
✂ contraststof

En toen ging opeens het lampje branden.
De Charlie van Zonen09. Overmaat van ramp ... ik heb dat patroon niet. En ik had ook geen zin om het aan te schaffen.
Hoe moeilijk kan het zijn om een gewoon t-shirt aan te passen? Met de kennis die ik heb vergaard is dit kinderspel.

De aanpassingen aan het basispatroon

Voorpand
De hals werd 2 cm verhoogd
Markering voor het split op 5,5 cm van de halsrand op MV-lijn
Er werd een beleg getekend voor het voorpand. Ik tekende dit van het ene mouwpunt naar het andere)
Rugpand
De hals werd 2 cm verhoogd
Kraag
Ik koos de kraag met aangeknipte staander van het Tibo hemd. Aan de MA-lijn knipte ik 1 cm weg.

Als contraststof koos ik een donkerblauwe jersey. Deze stof gebruikte ik voor het beleg, de kraag en de mouwbiezen.

Aangezien een gewone jersey niet zo veel uitrekt als een boordstof, bereken ik de lengte van het bies hier als volgt:
omtrek mouw x 0,85 + 2 cm naadtoeslag


Zo ziet het stofje er binnen uit.




En zo ziet het eruit als je buiten bent in het zonlicht.




Gebruikte stoffen en fournituren

Colourchange sea     //     jersey - night blue

Patroon

Simple Basic t-shirt -- Ottobre design 1/2019
in maat 116


Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero