Een marcelleke voor als het echt warm is

Dit projectje is er eentje van restjesverwerking.
Een lapje stof waarvan ik dacht dat het net niet groot genoeg was om er mouwen uit te krijgen. Dus werd het een marcelleke.

Ik ging opnieuw aan de slag met het basispatroon van een t-shirt. De enige aanpassing die hier gebeurde was het verdiepen van de armsgaten met 2 cm.



Hals en armsgat werden afgewerkt met een bies van zwarte boordstof. Hier werd het bies voor het armsgat op dezelfde manier berekend als voor de hals.
omtrek x 0,75 + 2 cm
hoogte: 5 cm

Als ik een t-shirt in elkaar naai sluit ik eerst de schoudernaden en zijnaden en zet er dan de gesloten mouwen in.
Hier naaide ik eerst de schoudernaden dicht en naaide er de biezen aan vooraleer de zijnaden te sluiten. De naad van de mouwbiezen werd na het ovelocken vastgezet op het rugpand.



Uit nog een ander stofrestje naaide ik een Pim short van Zonen09.
Deze outfit is 100% play proof.





Gebruikte stoffen en fournituren

Sea Life     //     boordstof - black

Patroon

Simple Basic t-shirt -- Ottobre design 1/2019
in maat 116
Pim short -- Zonen09
in maat 116



Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero