Restjes verwerking

Januari is traditioneel de maand waarop de stoffenkast eens leeggehaald wordt.
Stofrestjes worden gesorteerd en er wordt gekeken wat er nog gemaakt kan worden uit welk lapje.

Zo had ik hier nog een coupon lichtgrijze doorstikte sweater die ik ooit in een uitverkoop van de een of andere stoffenwinkel kocht. Gekocht met de bedoeling hier een jack uit te naaien.
Het voor- en achterpand van het jack zou uit deze stof gemaakt worden.
Ook vond ik nog een restje lichtgroene sweaterstof van Eva Mouton. Een restje van deze outfit die ik afgelopen zomer voor de jongste naaide. Voldoende om er de mouwen uit te krijgen.
Gelukkig vond ik ook nog een lapje van deze lichtgroene boordstof in het bakje met de restjes boordstof.
En in mijn koffer met knopen, heb ik nog mintkleurige drukknopen. Perfect!

Het patroon van het jack haalde ik uit de een of andere Ottobre. Ik weet niet meer precies welke. Maar als iemand het patroon wil weten, roep maar. Ik zoek het dan met plezier even op.
Om eerlijk te zijn ... in het magazine is het eigenlijk een meisjespatroon. Maar door het jack anders te doen sluiten is dit snel omgevormd naar een jongenspatroon.

Dit is het resultaat. Een jack in maat 134. Genaaid voor de 2de zoon. Nu 8 jaar. Een truitje voor volgend jaar dus. Eentje om buiten te ravotten.


Stoffen en fournituren:
Lichtgrijze doorstikte sweater
Lichtgroen -- Eva Mouton -- De Stoffengalerij
Boordstof lichtgroen -- Eva Mouton -- De Stoffengalerij
Colorsnaps -- De Stoffengalerij

Patroon:
Ottobre Design

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero