De winterversie van mijn favoriete zomershirt

Hier kregen jullie mijn favoriete zomershirt te zien in het mooiste stofje ever! - Naar mijn persoonlijke smaak toch ;) -
Hetzelfde patroon (Burda 6785) nam ik er voor dit shirt terug bij. Alleen geen korte mouwen deze keer. Voor de komende herfst/winter naaide ik er eentje met 3/4 mouwen. Deze keer koos ik opnieuw een stofje van Editex. Geen felle kleurtjes deze keer. Maar zwart met oranje-en-bruin-tinten.

Het patroon zit meteen als gegoten. Leuk toch als er geen veranderingen gedaan hoeven te worden. En het zit ook snel in elkaar. Een patroon dat zeker ook geschikt is voor de beginnende naaister.

Als kers op de taart naaide ik er uit een restje nog een elastiek bij. Ik draag mijn haar (bijna) altijd in een paardenstaart. Leuk dan als je een matching elastiek hebt. En het is ook een manier om de kleinste restjes op te gebruiken. #minder afval #beter voor het milieu.
By the way: het patroonje van het elastiek vind je op mijn blog terug. En wel hier.



Stoffen en fournituren komen allemaal van De Stoffengalerij
Zwarte jersey met print -- Editex
Framilastic T6 -- Vlieseline
Alles naaigaren n°000 -- Gütermann

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero