De kraag maakt het verschil

Ik kleed mijn kinderen zelden in hetzelfde. En als het gebeurt, zorg ik ervoor dat de kleren niet identiek hetzelfde zijn. Dat is één van de voordelen van zelf je garderobe te naaien. Een klein detail kan zoveel doen. Of gewoon een ander patroon gebruiken.

Zo gebeurde dat ook met deze stof. Vorige maand passeerde hier de Boi die ik naaide voor de oudste zoon in deze stof. Deze stof werd nog eens gebruikt om een trui voor de jongste te naaien. Opnieuw een patroontje uit I love Sweaters. Deze keer de Jessi. Ik hou van dit type kraag en vind dit wel leuk bij de jongste, vandaar dit patroon.

De binnenkant van de kraag werkte ik af met een groene stof. Dit geeft contrast en maakt het geheel was speelser ook. Nog een touwtje erin en klaar.
De Jessi is ook weer een trui die snel in elkaar zit. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik dat boek gekocht heb. Maar ik hou dan ook echt van sweaters ook.










Stoffen:
Skulls -- Swaffing -- De Stoffengalerij
Vera groen -- Swaffing -- De Stoffengalerij
Boordstof donkerblauw -- Swaffing -- De Stoffengalerij
Gütermann n°634 -- De Stoffengalerij

Patroon:
Jessi -- I love sweaters

Reacties

  1. Tof! Ik hou er ook van dat er veel unisekspatronen in staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De jesi vind ik een toppatroontje (ik heb de kraag gekopieerd voor mezelf omdat ik jaloers was op de kinderen die wel nog in het patroontje passen ;-) ) en inderdaad leuk om met zo'n variatie een totaal ander stuk te kunnen maken en beide jongens gelukkig te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoer! Die kraag ik echt geweldig, staat hier ook op de planning (zoals zoveel)!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero