Jewel Maxi Dress

Ik wil al een tijdje een maxi dress hebben. Maar ik vond geen geschikt patroon.
In het voorjaar maakte ik al een Jewel Dress (deze heeft de blog nog niet gehaald, dat zal voor dit najaar zijn). En ik ben dol op die jurk. Ze zit super comfortabel.

Dus nam ik dit patroon erbij en deed een paar aanpassingen.
Zo verdiepte ik de voorhals met 5 cm, de achterhals werd 2 cm verdiept, de kraag mocht vertrekken en het rokdeel werd met 35 cm verlengd.

Ik koos een prachtige donkerblauwe voile met bloemenprint van Art Gallery. Omdat deze stof te veel 'doorkijk' geeft, werd de jurk volledig (met uitzondering van de mouwen) gevoerd. De voering voor de rok knipte ik 10 cm korter dan de stof, omdat 35 cm verlengen wel heel ruim gerekend was. Het voordeel van zoveel overschot te hebben, is dat ik de zoom 2x 4,5 cm kon inplooien en zo een mooie, brede zoom heb. Alle zomen werden afgewerkt met de tweelingnaald.

In mijn grote prive knopenvoorraad had ik geen enkele knoop die paste bij de jurk, dus trok ik naar mijn favoriete fourniturenzaak in Roeselare.





Stoffen:
Blossom Swale -- Art Gallery -- De Stoffengalerij
Venezia voering donkerblauw -- De Stoffengalerij
Fournituren:
garen n°339 -- De Stoffengalerij
knoopjes -- NaaiCentrum Demyttenaere
Patroon:
Jewel Dress -- La Maison Victor editie 6/2017 (nov-dec)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero