Jared hemd

'Een stoer Hawaii hemdje met open kraag en opgerolde mouwen'. Zo staat het Jared hemd omschreven in de LMV editie 2 maart/april 2018. Dat mag dus niet ontbreken in de garderobe van de kids.

Ik naaide er eentje voor de oudste zoon. Het patroon werd uitgetekend in maat 134/140. Er werd een fleurig stofje met dolfijntjes gekozen in de winkel. 1 meter stof is voldoende voor dit hemd.


Toen ik de werkbeschrijving las, merkte ik algauw dat dit hemd op een totaal andere manier in elkaar genaaid wordt dan ik gewoon ben. Ik besloot toch deze werkbeschrijving te volgen. Soms heb ik hier wel wat spijt van gehad. Zo werk ik de binnenkraag liever af met de hand zodat er geen naad zichtbaar is. Dit is echt een doorn in het oog. 
Ik wou eens proberen om mijn knopen met de machine aan te naaien. Deze poging heb ik toch moeten staken, omdat de knopen die ik kocht iets te dik waren. Dan maar met de hand zoals gewoonlijk. (Ben ik ook meteen zeker dat ze goed vasthangen).
Conclusie. Een leuk hemdje en eens iets anders dan al de andere hemden die ik eerder al naaide. 
Het hemd verdween een paar weken in de kast, tot het ideale moment om foto's te nemen. Op 18 juli was het dan zover. We trokken naar het zandsculpturenfestival in Oostende. Hier een paar kiekjes van een jongen in zijn Jared hemd die wel erg in zijn nopjes was.


Bij de zoom aanbeland, besloot ik dit toch maar op mijn manier te doen, om toch een mooier resultaat te hebben.













Stof:
Twirling Dolphins -- Lewis & Irene -- De Stoffengalerij

Fournituren:
Gütermann n°800 -- De Stoffengalerij
knopen: uit privé voorraad


Patroon:

Jared -- LMV maart-april 2018

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero