Amber Short

Deze zomer heb ik echt een tekort aan shorts. Door de hitte kwamen er geen lange broeken aan te pas. En de jurken en shorts die ik had, bleken al snel onvoldoende talrijk te zijn. Ik heb echt veel te weinig kleren!

Ik ga niet snel een broek voor mezelf maken, maar in augustus nog een short vinden in de winkel is zoeken naar een speld in een hooiberg. Dus toch maar eentje zelf maken.

De keuze viel op de Amber Short van My Image. Een patroon dat ik samen met heel wat andere My Image patronen kocht aan 2,50€. Het nadeel is natuurlijk wel dat dit een pdf patroon is. Dus veel knip en plakwerk en een dikke pak papier om op te bergen.

Ik koos een linnen stofje. Dat is lekker licht en luchtig om te dragen. En met deze hittegolftemperaturen meer dan welkom.

Mijn taille- en heupomtrek zitten in 2 verschillende maten, waardoor broeken bij mij 'gapen' in de taille. Ik had geen zin in veel aanpaswerk en koos voor de luie-wijven methode. Ik stopte een elastiek in de taille (enkel rugdeel). Probleem opgelost.

Het resultaat mag er best wezen. De short zit comfortabel. Er volgen er zeker nog.



Stof: 
Lichtgrijs gestreepte linnen -- Hilco -- De Stoffengalerij

Patroon:
Amber Shorts -- My Image

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero