Zomerse burda 6785

In mijn winkel heb ik een prachtige elastische viscose van Editex. Niet echt een goedkoop stofje, maar echt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi. De stof heeft een prachtig kleurenpallet en is de perfecte stof voor een shirt, top of jurk met watervalhals.

Mijn zoektocht naar het juiste patroon bracht me bij Burda patroon 6785. Ik koos versie B met korte mouwen.
Het rimpelen van de zijnaden zorgt ervoor dat de overtollige vetrolletjes verdoezeld worden. (Perfect)
Ik heb nog een stofje in mijn achterhoofd (dit) dat perfect is voor dit patroon. Maar dan neem ik andere mouwen. Ofwel neem ik deze, maar dan 5 cm korter - want ik vind ze net iets te lang. Ofwel ga ik voor een korte vlindermouw.





Is het jullie al opgevallen dat ik tegenwoordig een effort doe om voor mezelf te naaien?

Stoffen en fournituren:
Elastische viscose met zomerse print - Editex
Garen n° 165
Framilastic

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero