Paddestoelen van klei

Laatst konden we ons inschrijven voor een workshop keramiek bij Femma. Ik was er als de kippen bij om in te schrijven via de doodle.

We hadden de keuze tussen het boetseren van een schaapje of een paddenstoel. Mijn keuze viel meteen op de paddenstoelen. En had meteen ook al een plaatsje in gedachten waar ik deze zou kunnen zetten.




We waren met ruim 20 enthousiaste dames aanwezig om aan de slag te gaan met klei. Weer een avond waarop veel gelachen werd. We hadden een fantastische lesgeefster die alles heel goed uitlegde en toonde. Check zeker eens haar website: www.clay-obscuur.be om te zien wat voor moois zij allemaal kan maken uit een klomp klei. Zeker de moeite om eens een workshop van haar te volgen.

De meerderheid van de dames koos ervoor een schaap te maken. Deze waren in verschillende uitvoeringen mogelijk. De ene al wat meer werk dan de andere.


Maar - zoals ik al eerder zei - ik ging voor de paddenstoelen. De eenvoudige versie (zonder gezicht).
Ik had zelf voldoende tijd om er twee te maken.

De workshop bestond uit 2 lessen. Les 1 was het boetseren. Dan moesten onze beeldjes bakken in de oven. (Jammer dat je dit niet in een gewone oven kan bakken, of ik was meteen al naar de hobbywinkel gerend achter een pak klei).
Les 2 was om onze beeldjes te schilderen. Afhankelijk van het gewenste resultaat kregen we een potje verf toegestopt.
Mijn paddenstoelen moesten eerst met een soort metaalverf helemaal zwart geschilderd worden en dan afgewassen worden. En dan kregen we onze beeldjes nog niet mee naar huis. Nee... Die moesten nog eens in de oven. Welgeteld 8 uur lang, de temperatuur geleidelijk aan opvoerend tot 1060°C.

En dit zijn de resultaten van deze leuke workshop.



Nu kan ik eindelijk eens pronken met mijn zelfgemaakte keramieken beelden. Ze zijn niet perfect, nee. Maar ik ben er echt trots op.



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero