Blogtour: Celebrate Autumn Feat. Something old + something new

Something Old + Something new

De jongste groeit enorm. Net alsof hij de ene 'scheut' na de andere krijgt. Eerst waren de broeken in maat 98 opeens veel te kort. En nu zijn ook de shirts in een 98 te klein. 3 1/2 is hij en al volledig maatje 104. En schoenmaat 28 al! 

Ik heb een hele serie nieuwe broeken gekocht, zodat hij toch een paar maandjes weg. (Hopelijk kruipt hij in school niet te veel langs de grond, want de vloer bij hen is klas is verre van 'kledijvriendelijk'). 
Een T-shirt zit snel in elkaar, dus ik besloot snel er een paar te maken. 
Zoals gewoonlijk komt het patroon uit de één of andere Ottobre. Dat blijft toch mijn favoriete patronenblad.

Ik ging aan de slag met een superzachte tricot 'Rocky Racoon' genaamd en combineerde dit met een effen kleurtje. Ik heb lang getwijfeld tussen oker en mint, maar besloot uiteindelijk om met mint aan de slag te gaan. 
Voor- en achterpand werden uit de tricot met print geknipt, de mouwen, het borstzakje en de biezen uit de effen stof.
En aangezien ik in het bezit ben van een scan'n'cut, (en daar véeeeeeeeeeeeeel te weinig mee werk) haalde ik deze ook nog eens van onder het stof om het geheel van een leuke print te voorzien. 

Oké, zoonlief was niet echt meegaand voor de foto's, maar deze kunnen er toch nog net door.




De salopette is een erfstuk van één van zijn broers. Eén van de weinige kledingstukken die doorgegeven konden worden aan de jongste. Patroontje is er trouwens ook eentje uit de Ottobre (wie mij al een beetje kent, staat daar niet raar van te kijken).


Wil je zelf aan de slag gaan voor je (klein)zoon, (klein)dochter, jezelf of misschien zelfs je man? Neem zeker eens een kijkje op www.destoffengalerij.be of ga er eens langs. Je hebt er keuze uit een ruim aanbod mooie en kwalitatieve stoffen. En met de volgende code geniet je zelfs nog tot en met morgen van 10% korting. Aarzel dus niet.


Ook zij gingen deze week aan de slag met één van die mooie stoffen die te verkrijgen zijn bij De Stoffengalerij:

Davina   --   Tamara   --   Carolien   --   Majella   --   Lieve

Ik moet dringend eens werk gaan maken van het fotograferen van de kledij die ik voor mezelf al naaide. (Nieuw voer voor de blog) 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero