Onesie -- het zelf getekend patroon

Een paar jaar geleden begon ik aan de thuiscursus Kleding maken en ontwerpen van NHA. Wegens tijdsgebrek heeft die een tijdje opgeborgen gelegen in de kast. Onlangs haalde ik de cursus toch even vanonder het stof om er verder aan te werken. Nog 11 lessen te gaan en dan heb ik de volledige cursus (72 lessen in totaal).

Dit berichtje gaat over de les 'Jumpsuits'. Ik maakte van deze les gebruik om een nieuwe pyjama te naaien voor de oudste. Een onesie.
100% handmade.

Het patroon van de onesie is tamelijk eenvoudig en dus ook snel getekend. Hoewel ik toch nog niet 100% tevreden ben van deze versie. Persoonlijk vind ik hem iets te breed (en tijdens het naaien is werd hij al versmald). Als mijn cursus volledig afgerond is, teken ik een nieuwe, en smallere versie.
Mijn zoon vind hem perfect en is in de wolken dat hij 'een pyjama uit één stuk' heeft.

Deze bengel had geen zin om te poseren voor mooiere foto's, dus moet ik het met deze doen.




Gebruikte stoffen en materialen:
Deep Sea -- Hilco -- De Stoffengalerij
Kobalt -- De Stoffengalerij
Boordstof kobalt -- De Stoffengalerij
Alles naaigaren n° 8
Colorsnaps koningsblauw -- Prymm -- De Stoffengalerij
Patroon van mezelf

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero