De lunchtas

Mijn man had een nieuwe lunchtas nodig om mee te nemen naar zijn werk.
Ik wist al lang met welke stof ik aan de slag zou gaan, maar ik vond niet meteen een patroon. Ik heb wel het boek 'mijn tas', maar het boek werkt weinig inspirerend voor me. Na een 500ste keer in het boek gebladerd te hebben, besloot ik toch maar om de Ida te maken voor mijn man.

De Ida tas is mannelijk genoeg en het biedt voldoende opbergruimte. Iets wat hier noodzakelijk is.

Nu ben ik niet echt gewend van tassen te maken. Tassen en kleding maken zijn twee totaal verschillende zaken. Voor het maken van tassen is meer geduld nodig (iets wat ik niet heb) en het vergt ook (heel) wat handigheid. Eigenlijk houd ik niet zo van tassen maken. Maar voor de liefde van je leven moet je toch iets overhebben, niet?

Dit is het resultaat. Een specialleke,
Ik maakte gebruik van een paneelstofje in safari thema van Robert Kaufman. Met 60 cm stof had ik genoeg om deze tas te maken.
Op de voorkant van de tas werd de tijger centraal geplaatst.


De giraffen staan in het middelpunt van de belangstelling langs de achterkant.


Voor de binnenkant gebruikte ik een roestbruin katoentje van Michael Miller.

Gebruikte stoffen en materialen:
Buitenstof: Nature studies -- Robert Kaufman -- De Stoffengalerij
Binnenstof: Fairy Frost coin -- Michael Miller -- De Stoffengalerij
Rits 60 cm -- NaaiCentrum Demyttenaere
Zwart tassenband -- NaaiCentrum Demyttenaere
Patroon: Ida -- Mijn tas

Reacties

  1. Toffe tas! De Ida staat bij mij ook al lang op het programma om voor mezelf als werktas te maken. Ik zal er toch maar eens aan moeten beginnen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero