Weg met de stofrestjes #part 1 en een garentest

Hier gebruikte ik al eerder een deel van deze sweater om met dezelfde trui aan de slag te gaan. Om het restje op te gebruiken nam ik nu het volledige patroon over. Geen duimgaten voor de kleine kastaar. Dat komt niet goed. Zoals hij soms aan zijn kleren trekt en sleurt. Die gaten zouden in een mum van tijd doorscheuren. Een gewone sweater dus.

Wat ik wel extra aanbracht is een opgestikte kangoeroezak (zelf getekend). Uiteraard deed ik weer flink mijn best om de print te laten doorlopen. De onderkant van de zak werd mee vast gestikt in de heupboord.

Voor het afwerken van de naden op de overlock ging ik hier voor de eerste keer aan de slag met Seraflock van Mettler. Seraflock is een overlockgaren dat ontwikkeld werd voor rekbare stoffen.
Het is voelt heel anders aan dan hetgeen waar ik normaal mee werk. Maar ik ben heel tevreden van het resultaat.  Voortaan kies ik voor Seraflock voor mijn overlock. In de toekomst (als de voorraad toddli lock uitgeput is) zal dit garen ook aangeboden worden in mijn (web)shop.



Weer een stofrestje minder in de doos.
Volgende keer blog ik over 2 shirts voor de jongste die ik kreeg uit de rest van deze stoffen.

Stoffen:
palms -- CU@6 -- De Stoffengalerij
gebroken wit boordstof -- CU@6 -- De Stoffengalerij
Fournituren:
Gütterman alles naaigaren 200m - n°111 -- De Stoffengalerij
Seraflock wit -- Mettler
Patroon:
nr 19. Totem Owl -- Ottobre 1/2014

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero