Over Scheve tiretten en restjes volledig opgebruiken

Eerder toonde ik al mijn creatie met de palm French Terry van CU@6. Vandaag toon ik wat ik maakte met een andere mooie French Terry uit de Playtime collectie van datzelfde merk, nl. Grill.

Op zich is de stof niet zo speciaal. Gewoon wat lijntjes ... Deze stof moet het hebben van de afwerking. Een rits en paspel dus. Ik nam er terug mijn collectie Ottobres bij en kwam uit bij het volgende patroon: Diagonal Zipped (nr 19 uit Ottobre 1/2017)
nr 19. Diagonal Zipped -- Ottobre Design 1/2017

Op een woensdagnamiddag trok ik met mijn zoon richting Mammoetcenter in Roeselare. (We waren bezig met het voorbereiden van zijn verjaardagsfeest en moesten daar in een winkel zijn. Normaal trek ik richting stadscentrum voor mijn fournituren. Deze keer deed ik dat niet omdat mijn zoon te kampen had met een angine en besloot ik naar de Veritas te gaan.
Aanvankelijk dacht ik eraan om te gaan combineren met neon groen. Maar ja, de Veritas heeft zo'n beetje alles en niks. En wat ik nodig had, hadden ze dus niet. Oké, dat ze geen nuon groene rits en paspel hebben, daar kan ik nog inkomen.
Ik liet de kleurkeuze van de rits dan maar over aan de zoon en hij koos voor zwart. Na 3 verschillende rollen gewoon zwart paspel in mijn handen gehad te hebben, bleek de zoektocht naar zwart elastisch paspel op een teleurstelling uit te draaien. Dat hadden ze dus niet. Dan maar wat elastisch biais gekocht om thuis zelf mijn elastisch paspel te maken. (En geloof me, dat is dus iets dat ik NIET graag doe). Ik ben er zeker van dat ik dit bij Demyttenaere wel gevonden zou hebben, maar met een kind dat een angine heeft, ga je nu ook geen uren rondslenteren in temperaturen boven de 35°C.
Vlug nog even melden dat ik voor de zakken en de voorpandbiezen aan de slag ging met een restje uni tricot in aqua. Voor de halsbies nam ik een effen zwarte tricot.





En natuurlijk was er nog een mooie lap stof over. In plaats van die in de doos bij al de andere restjes te stoppen, ging ik er meteen mee aan de slag. Ik nam het patroon van de raglan sweater waar ik ook nog een sweater mee maakte uit het restje palms (dit verschijnt later nog op de blog). Jammer genoeg kreeg ik maar 1 mouw uit de stof. Daarom maakte ik er maar een shirt van met korte mouwen, waar ik nog een leuke applicatie opnaaide in reflecterende stof (ook een restje).






Gebruikte materialen:
French Terry - Grill -- See You At Six -- www.destoffengalerij.be
Boordstof ecru -- See You At Six -- www.destoffengalerij.be
Blokrits zwart 45 cm -- Veritas
Elastisch biais zwart -- Veritas
Parkakoord 4 mm -- gerycleerd uit een kapotte turnzak
Single jersey aqua en zwart -- www.destoffengalerij.be
Gütterman naaigaren n°111 en n°000 --- www.destoffengalerij.be
Patroon: nr 19. Diagonal Zipped -- Ottobre Design 1/2017
Patroon: nr 19. Totem Owl -- Ottobre Design 1/2014

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero