We gaan op babybezoek en nemen mee ...

Een 3-tal maanden geleden is een kleine meid geboren in de familie. En wat doe je dan als je op babybezoek gaat? Je zorgt voor een mooi en uniek item.
Ik had geen zin in het naaien van een Grace jurk. Die maakte ik eerder al eens hier. Deze keer wilde ik iets anders. (Het moeten niet altijd Grace jurken zijn).

Ik haalde mijn (nu toch al wat groot wordende) collectie Ottobres boven. En na een 30-tal minuutjes bladeren en vergelijken was ik eruit. Ik koos voor 2 patroontjes uit Ottobre 4/2014. Een jurkje (gelijkaardig aan de Grace jurk, maar dan toch weer heel anders) en een legging.

Al snel had ik de stof voor de jurk gekozen en gelukkig past de mint-kleurige tricot perfect bij dit stofje. Oef!


Volgens de werkbeschrijving van het patroon, zouden er drukknoopjes aan de jurk genaaid moeten worden. Dit vind ik er echter maar amateuristisch uitzien. Vandaar trok ik naar mijn favoriete fourniturenzaak en vond daar prachtige, platte (lees: flinterdunne) knoopjes in de vorm van bloemen.





Wil jij ook zo'n leuke babyoutfit naaien? Maar weet je niet hoe eraan te beginnen. Schrijf je dan in voor deze (of een andere) workshop.

Gebruikte materialen en patronen:
Katoen: Dragonfly -- Ink & Arrow Fabrics -- De Stoffengalerij
Tricot: Mint -- De Stoffengalerij
Knopen: NaaiCentrum Demyttenaere
Patronen:
jurk nr 6.  'Her Sweetness' -- Ottobre 4/2014
legging nr 8. 'Playful Kitty' -- Ottobre 4/2014




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero