Ne 'mix and match' van 2 patronen

Toen de staaltjes met de nieuwe collectie van CU@6 in mijn brievenbus vielen, wist ik het meteen al. Met die stoffen zou ik zeker aan de slag gaan voor mijn jongens. Dus toen diezelfde collectie een paar dagen later geleverd werd, duurde het niet lang vooraleer ik er de schaar inzette.

Als eerste ging ik aan de slag met de French Terry met palmbomen. Ik vond niet meteen een patroon dat 100% mijn gedacht was, dus ik gooide 2 patronen door elkaar en kwam zo tot het patroon dat ik in gedachten had.

Welke patronen vraag je je af? En waarom?
Ik nam het voor- en rugpand van 'Totem Owl' (nr 19. uit Ottobre 1/2014) en de mouwen van 'Cold Stopper' (nr 32. uit Ottobre 4/2014). O ja, de zakken nam ik ook over van het laatst genoemde patroon.



De reden waarom ik twee patronen door elkaar gooide is eigenlijk heel simpel. Ik had een bepaalde sweater voor ogen. En wanneer ik iets voor ogen heb, dan moet het ook zo zijn. Anders begin ik er niet aan. Ik wilde voor mijn oudste (b)engel een sweater met duimgaten in. Ik vond het patroon van een fleece vest met duimgaten. Maar een vest is geen sweater. Toen vond ik het patroon van de sweater die ik wel leuk vond en die gelukkig tot een maatje 128 ging. Maar die had geen duimgaten. Aangezien beide patronen een raglanmouw hebben, ging ik er maar van uit dat de maat van de mouwen dezelfde is. En zo kom ik dus tot mijn sweater. Last minute (lees: toen ik al bezig was met de patroondelen over te nemen) besloot ik ook nog om de zakken van het vest te nemen en deze op de sweater te naaien. Dat leek me nog wel leuk om het voorpand wat 'minder effen' te maken. En geef toe, een sweater met zakken is ook al wat stoerder en cooler. Want daar moet bij een 8-jarige ook al rekening mee gehouden worden.

Genoeg gezeverd nu. Tijd voor het resultaat.





Wat ik ook nog leuk vind aan die zakken is het feit dat ze 'onafgewerkt' op het voorpand gestikt werden. En met onafgewerkt bedoel ik dat de naden niet naar binnen geplooid zijn. Gewoon afwerken met de lockmachine en op de sweater stikken. Om geen chaos in de print te krijgen liet ik de print doorlopen.






Gebruikte materialen:
French Terry Palms -- See You At Six -- www.destoffengalerij.be
Boordstof ecru -- See You At Six -- www.destoffengalerij.be
Naaigaren Gütterman n°111 -- www.destoffengalerij.be
Patroon: nr. 19 Totem Owl -- Ottobre 1/2014 + nr. 32 Cold Stopper -- Ottobre 4/2014

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero