Whales (en een wedstrijd)

Nog 2 maanden en deze jongen doet zijn eerste communie. De stof voor zijn communiehemd heb ik liggen. Deze maand nog moet dat hemd in elkaar genaaid worden.
Eerder maakte ik al een testversie. Deze kan je hier zien.
Voor de tweede versie koos ik dit mooie katoentje van Birch. En opnieuw naaide ik een Theo.


Of laat ons zeggen, de basis is het Theo-patroon. Ik tekende een andere rugpas. Een goed jaar geleden (of zo) raakte ik geïnspireerd door een foto die ik op Fb zag passeren. Ik vond die rugpas geweldig! Sinds die dag staat dit in mijn geheugen gegrift en eindelijk ... eindelijk is het ervan gekomen om zelf zo'n versie te maken.
De rugpas zou beter uitkomen in een ander stofje, zoals het stofje dat ik hier klaarliggen heb voor het feitelijke communiehemd.


Ook tekende ik een nieuw borstzakje met een stolpplooi. Ik dit komt hier niet echt tot zijn recht door de grote print op de stof. Een meerwaarde geeft dit niet aan het hemd. En ik betwijfel of ik dit borstzakje ga gebruiken op zijn communiehemd. Ik denk eerder dat ik een gewoon borstzakje zal nemen.


Jammer genoeg heb ik te weinig stof geknipt om de print te laten doorlopen. Maar deze jongen (die even een zuur gezicht trok omdat hij zijn benen stil moest houden) zal daar in alle geval niet van wakker liggen. Hij vind het een mooi hemd.


Stof: Whales -- Birch -- De Stoffengalerij

Nu nog even dit.
De Stoffengalerij organiseert een naaiwedstrijd. De hoofdprijs t.w.v. 200€ bestaat uit een naaimachine, geschonken door NaaiCentrum Demyttenaere, en een waardebon van 50€ van De Stoffengalerij. Alle info vind je terug op de website van De Stoffengalerij: www.destoffengalerij.be/naaiwedstrijd




Reacties

  1. Ik vind het toch een heel mooi hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jij bent er op tijd bij! Ik moet nog beginnen aan mijn testversie. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero