De eerste zomer-outfit: I flexed it!

Vanaf het moment dat de zon schijnt en een beetje warmte brengt, hebben mijn jongens het al direct 'te warm'. Lange broeken worden er van april tot september/oktober niet gedragen. Vandaar al maar een eerste shortje genaaid.

Ik koos voor een donkerblauwe jeans stof (omdat ik dat eigenlijk het liefst zie).
Ik doorbladerde heel mijn collectie Ottobres (enkel die van de zomer) op zoek naar een leuke short.
Uitijndelijk kwam ik bij deze uit. Een heel eenvoudig model met niets erop of eraan. Leuk om 'je eigen ding' mee te doen.



Ik hou niet van broeken die geen 'gatzak' hebben. Vraag me niet waarom. Ik vind daar gewoon niets aan. Dus op het rechter zitvlak naaide ik een achterzak.
Op het linker zitvlak komt een applicatie in flexfolie. (Mijn pinterest staat vol leuke ideeën, hoogtijd om daar eens de kuis in te houden). Mijn eerste pin it - make it is een feit.
Ook aan de voorkant komt een applicatie. Geen tekening, maar een tekst.
En de zakingangen aan de voorkant worden afgewerkt met paspelband. Zo komt er nog wat meer kleur in de short.
Met al deze aanpassingen wordt een 'gewone' short toch mooi.

Kijk zelf maar (en oordeel). Ik lees graag wat jullie ervan vinden.


Het Minion t-shirt naaide ik vorige zomer al. Maar het is de eerste keer dat dit shirt op de blog komt. Voor de stof ging ik speciaal naar Beerst.


De zoom werkte ik af met de tweelingnaald. Hiervoor gebruikte ik twee verschillende kleuren blauw.



Stof: jeans -- De Stoffengalerij
Patroon: Explorer short (n°18) -- Ottobre 3/2015
Flexfolie: zilver en aqua -- De Stoffengalerij

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero