Rechte rok met deelnaden in Cypris

Vorige week overleed mijn grootvader. Plotseling. Toen mijn papa op een middag aan de deur stond wist, voelde ik meteen aan dat er iemand overleden was. Toen hij zij dat het pepe was, schrok ik toch wel. Hij zou volgende week 93 jaar geworden zijn.

Voor de begrafenis had ik een deftige outfit nodig. Ik koos een stofje van Lotte Martens - Cypris. De stof is tijdloos en kan voor verschillende gelegenheden gebruikt worden.
In mei doet mijn zoon zijn eerste communie, dus de rok kan die dag ook gedragen worden. Twee vliegen in één klap.

Met die gedachte trok ik - met de rok - naar de Giks op zoek naar een geschikt top. Daarna ging ik langs bij Torfs om de juiste schoenen te vinden.

Et voila ...
Het resultaat.


Het patroon van de rok tekende ik zelf. Het werd een rechte rok met deelnaden. Ik ben niet van de magerste, maar ik kreeg de rok uit 1 paneeltje. De rok sluit in de zijnaad met een blinde rits en de rok is volledig gevoerd. (Dat valt mooier).






Stof:
Cypris // Lotte Martens // De Stoffengalerij
Patroon:
Rechte rok met deelnaden // zelf getekend
Fournituren:
Blinde rits 22 cm // YKK // De Stoffengalerij
Top:
Comma // Giks
Schoenen:
Donkerblauwe pumps // Marco Tozzi // Torfs

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero