Helo Fox

—     Hello Fox     —
Een zwart katoentje met neonkleurige vosjes. De vosjes hebben alle kleuren van de regenboog. Sommige zijn geel/oranje, andere zijn rood, blauw of groen. Voor zonenmama’s (zoals mezelf) is dit de ideale stof om een lief en tegelijkertijd stoer hemdje mee te maken. Natuurlijk kan dit stofje ook voor allerlei accessoires dienen, zelf meisjeskledij kan. (Ik zie eerlijk gezegd een mooie Tiny Dress van Straight Grain voor ogen in deze stof).

Ik koos voor een hemd. De patroonkeuze viel op Theo van Zonen09. Mijn eerste Theo, maar zeker niet de laatste.  Ik koos voor een Theo met lange mouwen (en mouwsplit), een retrokraag, een opgestikt borstzakje en klassieke knoopsgaten.
De stof zelf laat zich gemakkelijk verwerken.
Ik hou van stevige manchetten en kragen. En daarom gebruik ik hiervoor altijd Vlieseline H250. Voor het beleg kies ik dan voor Vlieseline H200. (Meestal staat er in de werkbeschrijving om Vlieseline H180 te gebruiken, deze vind ik echter te licht voor katoen).



Voor een speels effect (dat past bij het speelse karakter van deze jongen) naaide ik elke knoopje met een ander kleur garen aan.


Stof:
Hello Fox // Blend // De Stoffengalerij
Patroon:
Theo // Zonen09 // De Stoffengalerij
Fournituren:
Vlieseline H200 en Vlieseline H250 // De Stoffengalerij
Knopen // Naaicentrum Demyttenaere (Roeselare)

Meer foto's van dit hemd kun je zien op de DSG Fashionblog

Reacties

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero