Alice XL

Ik had al een tijdje nood aan een nieuwe tas. Een tamelijk groot exemplaar waar veel gerief in kan.

Een 2-tal jaar geleden kocht ik het boek 'Mijn Tas'. Ik haalde het vanonder het stof en vond de Alice wel leuk. Maar ... te klein.

Ik tekende het patroon van de Alice II over en maakte dit nog eens 15% groter. Dit zou groot genoeg moeten zijn. Ook tekende ik nog een tussenschot - dat ik netjes afwerkte met paspelband - zodat de tas uit twee delen bestaat en ik maakte er nog een lusje bij om mijn sleutels aan te hangen. Zo verlies ik geen kostbare tijd aan het zoeken naar mijn sleutels.

Aan het einde van de dag rolde dan mijn Alice XL vanonder mijn machientje. Een prachtige (al zeg ik het zelf) tas in nepleer. Voor de binnenkant koos ik een kleurrijk katoentje van Art Gallery.
Beide stoffen en het paspelband zijn te koop bij De Stoffengalerij.






De tas werd ondertussen al uitvoerig getest. De handvaten hadden iets langer mogen zijn, maar voor de rest vind ik ze dik OK.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero