Mila shirt

In mijn vorig berichtje vermelde ik al het nieuwe boek van Evelien Cabie, genaamd 200 shirts.
Afgelopen woensdag had de postbode het boek bij zich. En 's avonds laat had ik dan eindelijk een momentje tijd om het boek te doorbladeren.

Ik testte het shirt met watervalhals en V-rug. De schouders zakten af en velen onder jullie vroegen zich af of dit in het boek aangepast zou zijn. Het antwoord: JA. Voor wie deze combinatie wil maken is er het advies te werken met een sierlint, strik of elastiek om het geheel op zijn plaats te houden. Een heel goede oplossing die ook echt een meerwaarde geeft aan je creatie of het gewoon helemaal af maakt.

Geloof me als ik zeg dat er heel veel moois in het boek staat. Ik weet zeker een dozijn combinaties die ik wil maken. En dit heeft al geleid tot een persoonlijke challenge. Vanaf nu ga ik maandelijks minstens 1 kledingstuk voor mezelf maken.


Mijn oog viel meteen op het Mila shirt. Vooral door de opstaande kraag. Dat heeft wel iets. En dit heb ik dus ook gemaakt. Enkel de mouw is anders. Ik koos voor een wijde mouw.

Mijn combinatie heet dus: Mila BeMoiLe
Ik koos voor een donkerblauwe crêpe.
Het beleg heb ik verstevigd met Vlieseline H180. Voor de kraag koos ik voor de H250 (om toch zeker te zijn dat deze rechtop zou staan).
In het boek worden eerst de zijnaden gesloten alvorens de mouwen erin te zetten. Ik heb eerst de mouwen er ingezet en dan pas de zijnaden gesloten. Het is een werkwijze die ik gewoon ben en waarbij ik me comfortabel voel. Waarom zou ik hier uit mijn comfortzone treden? Het resultaat is toch hetzelfde.
Ik koos voor een zoom met split. En ik gebruikte transparant garen om de zomen te stikken. (Net als bij jeansgaren gebruik je gewoon garen in je spoeltje, anders loopt het volledig mis).

En nu een paar foto's van mijn shirt. Veel zijn het er niet. Ten eerste wordt ik niet graag gefotografeerd (ik heb daar geen gezicht voor) en ten tweede is mijn man geen goed fotograaf.


O ja, voor ik het vergeet. Ook de mouwen werden aangepast. Deze mouw zit heel wat comfortabeler dan de mouw van het testpatroon. Dit vind ik wel een grote opluchting dat het armsgat wat uitgediept werd.



Stof en fournituren: www.destoffengalerij.be
Patroon: Mila -- 200 shirts -- Evelien Cabie



Bedankt voor het bezoekje aan mijn blog. Laat gerust een berichtje na. Ik vind het altijd leuk om jullie mening te lezen over patronen en creaties. En heb je ook zin om mee te doen aan mijn maandelijkse challenge, laat het gerust weten. Dan zoeken we een leuke #naam om al die creaties onder te posten.

Liefs,
Sabrina




Reacties

  1. Oh, wat een leuke creatie! Ik heb het boek ook aangeschaft! De opstaande kraag kon me niet meteen bekoren maar jou staat het wel heel schoon!
    Op naar de volgende challenge! :D Ik kijk er al naar uit! #MamaSa200ShirtChallenge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap en zeer chique zo een blouse waar je alle kanten mee uit kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap en zeer chique zo een blouse waar je alle kanten mee uit kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb net het boek gekocht. Ook mij kon de opstaande kraag mij niet bekoren en de brede mouwen ook niet, maar jouw combinatie vind ik prachtig! 🤩 Dus toch nog een kanshebber hier.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero