200 Shirts - het patroontesten

Vandaag ligt er een nieuw boek in de boekhandel. 200 Shirts van Evelien Cabie.
Een tijdje geleden deed zij een oproep. Zij was op zoek naar mensen om de patronen uit het boek te testen. Ik waagde mijn kans. En ik had geluk. Ik mocht testen.
De nieuwe stoffen van See You At Six waren op dat moment pas op de markt. Ik koos Drops. En ging aan de slag met het patroon. (De stof is te koop bij De Stoffengalerij)

Mijn bevindingen. Toen ik de enveloppe opende en zag welk shirt ik mocht naaien was ik meteen dolenthousiast. Dat boek koop ik zeker.
Het shirt: een watervalhals en achteraan een diep uitgesneden V-rug. Prachtig. Maar bij het passen toch iets minder. De schouders zakken naar beneden. Ik maak zeker nog zo'n exemplaar, maar dan met een gewone rug. De mouwen zaten ook wat krap.

Ondertussen ben ik al wat afgevallen. (Ik mag al een maatje minder kopen, joehoe!!!). Die mouwen zitten nu wel beter.

Geen overdaad aan foto's. Ik plak niet op papier. En deze foto's flatteren echt niet.



Mijn boek is besteld en zal morgen of overmorgen in de bus vallen. Ik kijk er echt al naar uit. Want geloof me. Er staan prachtige modellen in.


200 Shirts is nu te koop bij Standaard Boekhandel voor 29,99€.


Stel je eigen shirt samen met enkele patronen Met 20 basispatronen stelt Evelien Cabie talloze originele shirts samen voor elk type vrouw. Na het grote succes van 200 JURKEN kon een tweede boek van Evelien Cabie niet uitblijven. Met 200 SHIRTS toont ze hoe je met een 20-tal basispatronen ontelbaar veel originele, verfrissende tops en blouses zelf kunt ontwerpen. Evelien weet precies hoe ze de werkwijze moet toelichten met to-the-point beschrijvingen en duidelijke tekeningen, zodat zowel de beginnende als de meer ervaren naaisters meteen aan de slag kunnen. - De opvolger voor het succesvolle 200 jurken - Met een overzicht van alle samenstellingen, heldere werkbeschrijvingen en stijladvies - Met 2 patroonbladen van alle modellen


Reacties

  1. Ik vind hem wel mooi :)
    En proficiat met de vermagering, daar moet ik ook dringend eens mee beginnen ;)
    Heb ook mijn blogpost net online gezet
    http://mamadammeke.blogspot.be/2016/11/patroontest-200-shirts.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je mocht testen. Maar de mouwen zakten af, schrijf je? Lag dat dan aan het patroon, is dit dan aangepast ? Want dat is toch de bedoeling van testen hé? In het jurken boek zaten ook nog wat fouten in de patronen hoewel het toch ook getest was. Zo een waterval shirt flatteert normaal gezien iedereen, dus ik vind hem jou goed staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind 'm heel leuk geworden! ben ook benieuwd of het dan aangepast is, ik kijk ook uit naar meer testersfoto's want het boek lijkt me interessant en leuk, maar ik wil effe de kat uit de boom kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het boek werd hier gisteren door de postbode gebracht. Een toppertje!!! Ik weet niet waarmee eerst te beginnen.
    Wat het afzakken van de schouders van mijn shirt betreft. Wie deze combi kiest, krijgt de raad om de rug af te werken met een lint, sierelastiek, grote strik om het afzakken tegen te gaan. (De oplossing die ik ook in gedachten had).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero