Louisa Coat

Ik was één van de gelukkigen die het nieuwe Compagnie M. patroon mocht testen, de Louisa coat.

De Louisa coat is er voor de kleine meisjes als ook voor de groter wordende meiden.  Je kan kiezen uit een jas met een kap of één mat een kraag. Persoonlijk ben ik helemaal weg van de tulpkraag. Voor de sluiting kan je kiezen tussen een rits of knopen.  Met een constrasterende paspel maak je de jas helemaal af. Je kan eindeloos variëren bij dit patroon. En dit maakt het juist zo geweldig.

Zoals jullie wel weten ben ik mama van 3 zonen. Dus voor deze jas ging ik op zoek naar een 'slachtoffer'. Ik vond een klasgenootje van één van mijn bengels bereid om als model te dienen.
Voor de buitenstof nam ik een roze stof die ik 2 jaar geleden gekocht had om er een broek van te maken voor mezelf. Ik hou helemaal niet meer van roze voor mezelf, maar voor de Louisa Coat is deze stof perfect.
De voeringstof haalde ik uit mijn eigen webshop.
Voor de afwerking koos ik voor mint-kleurige knopen en paspel. De paspel heb ik zelf gemaakt.
Verder heb je nog Vlieseline H630 en Vlieseline H410 nodig.

Ik maakte de 9 jaar. Hij past perfect.

De werkbeschrijving is heel duidelijk en rijkelijk voorzien van foto's, waardoor ook een beginnende naaister perfect aan de slag kan gaan met dit patroon. Eigenlijk is dit patroon een echte aanrader, een 'must-have'.

Afgelopen zaterdag nodigde Marte alle testers uit voor een fotoshoot, daar kon ik jammer genoeg niet naartoe gaan. Gelukkig mag ik met mijn eigen foto's deelnemen aan de blogtour. 











Reacties

  1. Supermooie versie. Mijn dochters mogen ook wel bij uw zonen in de klas zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie versie. Mijn dochters mogen ook wel bij uw zonen in de klas zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze stof is gemaakt voor dit patroon: stijlvol!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en stijlvol, heeft dat vriendinnetje geluk dat jij alleen zonen hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gemaakt!Dat vriendinnetje zal content zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en leuke combinatie van stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero