Zwemmen tussen walvissen

Mijn oog viel meteen op een paar leuke softshell stoffen. Ik moest dan ook zo snel mogelijk aan de slag gaan met die stoffen. Ik koos om eerst een jasje te maken voor Bengel Q. Ik nam heel mijn verzameling herfst- en winteredities van Ottobre bij en ging op zoek naar het perfecte patroon voor wat ik in gedachten had.

Wie zoekt die vindt.
In Ottobre 4/2014 vond ik het perfecte jacket. 'The Lone Eagle' genaamd.

Ik doop dit jacket 'Zwemmen tussen walvissen'. Ik heb het op de groei gemaakt. De reden dat Bengel Q in dit blogbericht niet poseert met het jasje aan. Hij zwemt - letterlijk en figuurlijk - in dit jasje. Een beetje optimistisch van mij om een 104 te maken voor een kind dat nu begint over te schakelen van maatje 92 naar maatje 98. Maar ja ... Het voordeel is dat ik we nu wel wat langer zullen kunnen genieten van deze prachtige stof.


Het jacket sluit met drukknopen. Softshell is een stevige stof, dus moest er wel eerst een gaatje gemaakt worden in de stof met een dikke naald vooraleer die colorsnaps erdoor wilden.

De kraag heb ik er twee keer mogen aanzetten. Lang geleden dat ik nog eens een fout gemaakt heb en een deel heb mogen lostornen. Gelukkig maar, want lostornen neemt soms meer tijd in beslag dan iets in elkaar naaien.
O ja, ik had mijn patroon omgekeerd op de stof gelegd. En dat heb ik pas ontdekt toen ik de knopen bevestigde (ale, na 5 minuten staren naar het kledingstuk met in gedachten 'er klopt hier iets niet')
2 de keer goede keer.





Stoffen en fournituren www.destoffengalerij.be
Whale -- Boordstof Navy -- Colorsnaps Champagne -- Gütermann 339



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero