Een flanelleke

Ik heb nog eens een pyajma gemaakt. Voor de oudste. Het patroon kwam ik tegen in de laatste B*Trendy. En - geloof me - ik was meteen verkocht. Ik weet het, een pyjama, hoe kan je daar nu zo meteen verkocht aan zijn. Ewel, het is de massale aanwezigheid van paspelband die het hem gedaan heeft. Gelijk waar er met paspelband gewerkt zou kunnen worden, daar werd met paspel gewerkt. Super gewoon. (Sinds ik een blinde rits voetje heb, hou ik dus van paspelband. Dit even terzijde.)


Ik koos voor flanel. Een winterpyjama mag wel iets warmer zijn. Gewoon katoen voelt maar kil aan. Maar flanel is lekker zacht en warm. Gelukkig heb ik 2 mooie flanelstofjes voor jongens op voorraad. En nog een groter geluk dat die 2 stofjes zo goed samen gaan. Ik knipte 2,80 m paspelband van de rol en ging aan de slag.
De werkbeschrijving is heel duidelijk. En de pyjama zit in een mum van tijd in elkaar.
Als allerlaatste moesten de knoopsgaten gemaakt worden. De luilak kwam in mij naar boven en ik haalde de stervormige colorsnaps die ik hier al eens gebruikte weer boven. En 10 tellen later was de pyjama klaar.




Het rapport: Goed en duidelijk patroon. Eenvoudig in elkaar te naaien. Er zullen zeker nog creaties volgen waarvan de patroontjes uit dit magazine komen. Ik ben fan!
Zoonlief houdt van voetbal, basket, en noem maar op. Deze bengel is heel tevreden met de stofkeuze. En het feit dat er drukknopen gebruikt werden i.p.v gewone knopen, vergemakkelijkt het aan- en uittrekken van de pyjama. (Vooral het aantrekken van de pyjama is een heel karwei. Mijn bengels houden niet van bedtijd en proberen alle denkbare trucks om tijd te rekken. Maar ik denk dat dit wel herkenbaar is, niet?)

Gebruikte materialen:
Play Ball -- Riley Blake -- De Stoffengalerij
Play Ball Plaid -- Riley Blake -- De Stoffengalerij
Paspelband wit -- De Stoffengalerij


Bedankt voor het bezoekje aan mijn blog. Een reactie is altijd leuk om te lezen.


Reacties

  1. Die sterretjes passen er dan ook geweldig goed bij. Leuke pyjama, lijkt me toch wat werk. Heb je mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik dus ook toen ik ze erbij legde. De luilak in mezelf was heel blij dat moment ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero