Back to School - Part 1: Billie

3 kinderen in huis die op 1 september met een nieuwe, vlekvrije gardarobe het nieuwe schooljaar moeten starten.
Dat betekent veel naaiwerk voor mij. Want dit zijn 3 volledig nieuwe garderobes die moeten klaar zijn tegen die heel belangrijke dag in het leven van mijn bengels. Belangrijk, ja hoor! Zeker voor de 2 jongenste. Bengel Q start in de 1ste kleuterklas en ook Bengel A gaat naar een nieuwe school om aan het 1ste leerjaar te beginnen.



De afgelopen week werden al heel wat T-shirts in elkaar genaaid. De T-shirts die vandaag volop geshowd worden zijn Billies. Een - voor mij volledig nieuw - patroon. Ik had eerder al veel Billies zien passeren op andere blogs en op verschillende facebookgroepen. En het daarbij horende gebof met dit perfecte patroon.
Ik heb me er nu (eindelijk) ook eens aan gewaagd. En ja, het gebof is terecht. Een mooi aansluitend shirt. En een heel duidelijke uitleg hoe je nu die V-hals het beste in elkaar naait. Dat kunnen we nu ook eens deftig. Eén aandachtspuntje voor in de toekomst: de shirts 2 cm langer maken. Ik vind ze iets aan de korte kant. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening/smaak.

En nu een overload aan foto's van Bengel J in zijn Billies. En voor de gelegendheid kwam de Cisse van zijn eerste communie ook nog eens uit de kast. A perfect match!









Hij mocht zelf eens de stoffenkast induiken om zijn stoffen te kiezen. Valt het op dat hij van dieren houdt?

Stoffen
Chameleons -- MBF -- De Stoffengalerij
Toekan -- MBF -- De Stoffengalerij
Falcons Red -- MBF -- De Stoffengalerij
Boordstof (groen en navy) -- De Stoffengalerij
Witte boordstof en knopen uit mijn eigen voorraad


Ik ben benieuwd naar al jullie creaties voor de eerste schooldag. Wat hebben jullie al gemaakt? Of wat moet er nog gemaakt worden?




Reacties

  1. Leuke en vrolijke t-shirts, die zal stralen in de klas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hard gewerkt! Heel leuk!

    Ik heb nog wel wat te naaien voor het nieuwe schooljaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk! Goed gedaan! Zitten een paar toffe exemplaartjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind ze ook heel tof! Die kids gaan blij starten 1 september

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero