Tibo - Het gratis patroon

Zoals beloofd, het gratis patroon van een leuk hemdje voor kleuters. Het is speels en stijlvol tegelijkertijd en kan dus voor elke gelegenheid gebruikt worden.



Tibo is het patroon van een een jongenshemd met een rugpas en rugplooitjes.Het werd getekend in de maten 92 tot en met 116.
Er zijn verschillende variaties mogelijk. Zo is er de keuze uit 2 verschillende borstzakjes of een paspelzak. Er kan zowel een winterversie met lange mouwen genaaid worden of een zomerhemdje met korte mouwen. En ten slotte kan er gekozen worden tussen 3 kragen.
En voor de liefhebbers kan er naar hartelust afgewerkt worden met paspelband.

Het patroon werd met de hand getekend. En is beschikbaar in een PDF bestand.
Hier vind je de werkbeschrijving
Hier vind je het patroon

Ik ben heel benieuwd naar jullie Tibookes. Deel ze met de #destoffengalerij

Reacties

  1. Ik ga binnenkort eens een Tibo maken als cadeautje! Bedankt voor het patroon Sabrina!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik ben momenteel een tibo aan t maken... Het is de allereerste keer dat ik een hemdje maak en ik zit wat in de knoei met de kraag... Zou u mij hiermee kunnen helpen aub? Groetjes, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kraag... Ik heb 10a gekozen, maar begrijp echt niet hoe ik hem moet bevestigen... Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt patroondeel 10a en 10c nodig. Beide knip je 2 keer uit en ook nog eens uit vlieseline.
    Neem eens een kijkje op volgende blog, daar vind je een uitleg met foto's terug. http://spiegelstiksels.blogspot.be/2012/06/een-trucje-voor-de-kraag-met-staander.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk hemdje !
    Ik naai geen jongenshemdjes ; maar vind het toch een mooi patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ga proberen .. heb niet veel ervaring maar vind deze zo leuk ..... dank je wel !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero