Crazy Number Swap # 1

Toen Marieke van dit swapgroepje de Crazy Number Swap aankondigde, heb ik geen seconde getwijfeld om weer deel te nemen.

Ik mocht een paar spulletjes naaien voor Bernadette. Wel even slikken toen ik in haar lijst woorden als 'retro' en 'vintage' zag staan. (Totaal mijn ding niet) Maar na alles wat te laten bezinken, kreeg ik er wel zin in. Een hele uitdaging, maar dat maakt dit alles juist zo leuk.

In deze swap moesten minstens 3 zaken gemaakt worden die op het verlanglijstje van je maatje staan.
Ik koos volgende items uit.

Mijn swapmaatje vertelde me - in haar brief - dat ze graag de strandtas in tafelzeil van Emma & Mona ziet. Als zij die tas graag ziet, dan maak ik die tas. In tafelzeil.
Die tas is gigantisch groot, wat het in elkaar naaien van zo'n stugge stof niet echt gemakkelijk maakte. Gelukkig maakte ik eerst een testversie, waaruit ik leerde dat je de tas VOORZICHTIG moet keren door het keergat. De eerste tas scheurde namelijk zo'n 5 cm open. Maar die voor mijn swapmaatje lukte perfect. Oef.

Stof: tafelzeil uit uitverkoop lokale winkel

 Eerste cadeautje afgevinkt.

In de brief stond verder nog dat ze graag aan naaimand met opbergvakjes en ritsen had gehad om haar naaispullen in op te bergen. Ik googlede een aantal leuke manden, maar had er geen idee van hoe ik eraan moest beginnen (tassen en manden zijn mijn specialiteit niet). Dus ging ik maar op zoek naar iets eenvoudiger. En liefst met het patroon en de werkbeschrijving erbij.
Ik zocht ... Ik vond.

Stof: Lulabelle Medallion -- Riley Blake -- www.destoffengalerij.be
uni katoen mint en rits uit eigen stoffenkast
Volumevlies H640 -- www.destoffengalerij.be

Ik wist meteen welke stof ik wilde gebruiken en bij toeval had ik de perfecte matching uni katoen in mijn kast liggen. Ooit gekocht om eens een bloes voor mezelf te maken, maar nu verknipt om o.a. te combineren met deze mooie stof van Riley Blake. Aangezien ik Volumevlies gebruikt heb, besloot ik om de stof te doorstikken. Dit lijkt me veel leuker en ook meer vintage.

Bijpassend bij dit naaide ik nog een mand - hetzelfde patroon als de strandtas, maar dan wat kleiner - in dezelfde stof. De mand blijft mooi rechtop staan door de Creatieve Tussenvoering. Handig ding om stoffen, patronen, boekjes, ... in op te bergen. En zo krijgt mijn swapmaatje toch ongeveer wat ze vraagt.

Creatieve tussenvoering S520 -- www.destoffengalerij.be

Tweede project afgevinkt.

Als laatste cadeautje maakte ik een portemonnee/sleutelhanger. Ik baseerde me op het patroon van de Poepsimpele pennenzak van Missy N hiervoor. De stofjes diepte ik uit mijn doos met stofresten.

Stof: Hope Floral -- Riley Blake -- www.destoffengalerij.be
Binnenstof en rits uit eigen stoffenvoorraad


Derde project afgevinkt.

Missie volbracht.

En nu maar hopen dat mijn swapmaatje tevreden is.

Reacties

  1. En of ze tevreden is! Mijn mamatje is héél erg blij! Super mooi gemaakt! Ik hoop dat jij ook blij bent met jouw cadeautjes!
    Hopelijk ben je er de volgende keer ook weer bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes! Je hebt heel hard je best gedaan. Ik ben er zeker van dat ze er super blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke cadeautjes!! Ik ben er zeker van dat je swapmaatje blij is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero