't Is feest

Gisteren was het eindelijk zo ver. Mijn oudste zoon mocht zijn eerste communie doen.
En natuurlijk heb ik de communie outfit - en die voor de broers - zelf genaaid.

Vandaag kan eindelijk deze creaties met de wereld delen.



Het patroon van het hemd komt uit Ottobre 1/2016. Toen ik heb boekje in mijn brievenbus vond en opensloeg zag ik dit hemd en wist ik meteen dat ik deze voor de eerste communie zou maken. Het oorspronkelijke hemd was echter eentje met lange mouwen, maar zoonlief had liever een hemd met korte mouwen. (Begrijpelijk als 'de grote dag' in juni valt). De stofkeuze was ook snel gemaakt. Toen de eerste foto's van de 4de Soft Cactus collectie verschenen wist ik meteen al dat de 'Inca Sunset' het zou worden.


Voor de broek heb ik me de Cisse van Zonen09 aangeschaft. Met de Soft Cactus stof trok ik naar Beerst (Diksmuide) om een passende stof voor de broek te zoeken. Al snel vond ik deze oranje jeans.
Een pracht combinatie.

Om het plaatje compleet te maken, kocht ik nog een blazer. En aangezien er op geen euro gekeken moet worden bij feestelijke gelegenheden werd het een blazer van Armani.

Voor de foto's trokken we naar het Sterrebos in Roeselare.














Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero