Een kaptrui

Bengel A had nood aan nieuwe truien. Ik weet dat het kind dol is op kappen, daarom ging ik op zoek naar een patroon. Ik koos voor een patroon uit Ottobre. Dit blijft toch mijn favoriete patronenboekje.

De bengel mocht zelf de stof kiezen voor zijn nieuwe trui. En natuurlijk koos hij deze blauwe auto's. Ik nam er nog wat boordstof in navy bij en kon aan de slag gaan.


Dit is het resultaat.
En het mag dan 25° zijn buiten. Die kap moet natuurlijk aan.


1 minpuntje. De kap is wat aan de wijde kant. Mijn eigen schuld. Ik weigerde de boordstof te knippen op 70% van de opening. Ik heb 80% genomen. Eigen schuld, dikke bult.
Gelukkig is de trui nog draagbaar. En zoonlief heeft er geen idee van dat mama hier weer geknoeid heeft.



Het besluit:
Een mooie trui, een tevreden bengel en dus ook een tevreden bengel.
Boordstof ALTIJD op 70% knippen.


Stoffen:
Racing cars blue by Poppy - - www.destoffengalerij.be
Boordstof - navy -- www.destoffengalerij.be

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero