Nog een t-shirt om het af te leren

Ja, weer een blogbericht over een T-shirt.

Het laatste ... voor efkes.

Mijn volgende projecten worden:
- cadeautje voor mijn swapmaatje
- een cardigan voor mezelf
- een wikkeljurk voor mezelf
- Berlin top (ook voor mezelf)
- en dan nog een paar T-shirts voor de jongens

Maar nu even terug naar het T-shirt.
Opnieuw met een stof uit de voorraadkast - waar ik een veel te grote hoeveelheid van had aangekocht: de tijger en streepjesprint van Nosh. Eerdere creaties met deze stof kon je al zien hier en hier. Vorige week is er ook nog een T-shirt uit deze stof vanonder mijn machientje gekomen. Deze heeft het echter nog niet gehaald om op deze blog vermeld te worden.

Zoals ge kunt zien heb ik er eens mijn werk van gemaakt.
De stof werd schuin geknipt om zo een chevron te creëren. De eerste dat ik dit deed. Ik heb nog nooit zoveel spelden gebruikt om een T-shirt te maken als hier.
Maar de strepen moesten perfect passen.

En dat doen ze ook.

Zelfs aan de zijnaden.


Ge kunt u wel voorstellen - denk ik - hoe trots ik ben op mezelf.
Voor dit onderdeel althans.
Dit shirt heeft een V-hals. Dat was ook de eerste keer. Dit had wat beter gekund. Maar ik put troost uit het feit dat na 5 keer dragen er toch vlekken op zullen zitten die de wasmachine en alle vlekverwijderaars (pre-wash, shout, vanish, ace) niet meer wegkrijgen. En de volgende keer zal dat ook wel wat beter lukken.

O ja, dit patroon komt uit Ottobre 3/2014 (nr 19 om precies te zijn)

Reacties

  1. Wauw superorigineel om er een chevronpatroon van te maken! Mooi! Ik vind de stofresten van nosh heel mooi en zou er voor mijn zoontje van 15 maanden een ole-jasje mee maken of een kaptrui.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw superorigineel om er een chevronpatroon van te maken! Mooi! Ik vind de stofresten van nosh heel mooi en zou er voor mijn zoontje van 15 maanden een ole-jasje mee maken of een kaptrui.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my!! Je hebt je werk gehad om dat doorlopend te kunnen stikken, CHAPEAU! (ik doe het je niet na)
    Ik heb net op de Bloglovin' knop geklikt om je te blijven volgen...
    Graag doe ik mee aan de Give-Away voor cadeautje nr 3. Mijn voetbalgekke zoon zijn -zelfgemaakt- shirtje met voetballen op is bijna te klein en ik beloofde hem een nieuw exemplaartje. (en als het katoen is kan ik er eventueel een toilettas van maken voor in zijn voetbaltas)
    http://querida-jotixa.blogspot.be/2014/08/hoe-maak-je-je-zoontje-blij.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het stikken viel best wel mee. Het knippen van de stof was een zwaardere opgave (er belandde een half shirt in de vuilbak).
      Ik neem straks eens een kijkje op jou blog.

      Verwijderen
  4. amai, veel werk ingestoken, maar wel knap hoor. Ik doe graag mee voor de give-awy cadeautje nr. 2

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Phoe precisiewerk. Jij hebt veel geduld. Mij zou dit niet lukken. Resultaat mag er zeker wezen!
    Ik doe graag mee voor nummertje twee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er de tijd voor genomen. Normaal naai ik een shirt op een avondje. Dit project heb ik over 3 avonden gespreid.

      Verwijderen
  6. Keiknap T-shirt! Wat een werkje!

    Ik wil nog wel een stoere T-shirt voor mijn oudste maken, dus cadeautje 2 zou wel van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt knap en heel origineel! Ik doe graag mee voor give-away nr. 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O! Hoop dat ik out zo 'goed' word... Ik ben beginnend naaister voor mijn mini-mensje (1,5 jaar maat 86/92) en ben ontzettend aan het oefenen. Haal veel inspiratie online, oa uw blog.
    Mocht u het ons gunnen ga ik voor cadeau 2. Kan ik lekker verder mee oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      Veel oefenen is de boodschap. 5 jaar geleden ben ik gestart met naaien en als ik nu stukken uit de kast zie komen die ik toen genaaid heb en vergelijk met wat er nu vanonder mijn machine komt gerold ... . Jouw lukt dat ook wel. Gewoon veel naaien en niet bang zijn om eens iets nieuws te proberen.

      Verwijderen
  9. Supermooie tshirt. Die stofresten van nosh zou ik maar al te graag omtoveren naar een stoere shirt voor mijn zoon (iemkesimon@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je. Deze stoffen bieden veel mogelijkheden in verwerking. Ik heb al 4 shirts gemaakt eruit en telkens anders.

      Verwijderen
  10. Ik ben hier ook in T-shirt modus: laat het zonnetje maar komen! Ik doe graag mee voor de voetbalstofjes; dat wordt scoren bij mijn zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi met die chevrons erop! Ik zou ook gaan voor de Nosh stofjes, ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      En zeggen dat hij eerst geen T-shirt wilde in die stofjes. Hij had er al één gehad in die stof. Tot hij het resultaat zag. Hij was direct content.

      Verwijderen
  12. Knap gemaakt! Ik zie die stofjes ook wel zitten om een t-shirt mee te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, die lijnen!!! Perfectie!! Knap!!

    Ik zou wel heel blij zijn met cadeau 2, komt perfect uit want Giel draagt net 116/122 :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Was leuk om te doen, maar staat niet direct terug op het programma. Te veel denkwerk bij het knippen.

      Verwijderen
  14. Mijn zoontje van net 5 neemt regelmatig de beker vast die zijn broer van 7 won op een loopwedstrijd en dan zegt hij erbij dat hij hoopt dat hij er ook ooit zo eentje wint. Onlangs liep hij weer met de beker rond en vroeg mij met blinkoogjes of hij er zo niet eentje zou kunnen kopen, maar dan niet met een loper erop, maar met een mama. 'Dan zou ik die aan jou geven hé, want jij bent de beste mama!' Wat een verrassing zou het zijn om hem een T-shirt met bekers te geven, allemaal bekers voor een heerlijk lieve zoon! En zijn broer, die zou zeker blij zijn met het voetbalstofje, want met het mooie weer van de laatste dagen, doen de bomen in de tuin weer vaak dienst als doelpalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw Sabrina, deze t-shirt is echt héél mooi, komt precies recht uit de winkel!! Ik ding graag mee naar de NOSH-stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero