Vintage paspoppen voor mijn machien

Retro is nu niet echt het etiket dat op mijn persoonlijkheid geplakt kan worden. Ik koop geen retrostofjes. Voor mij staat retro gelijk aan ouderwetse bloemenmotieven. Ik weet het, ik kijk hier een beetje naar met een paardenbril op mijn kop. Maar de eerlijkheid gebied me om dit toch even te melden. Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb al veel mooie creaties in retrostofjes zien passeren die ik echt heel mooi vind. Ikzelf zal dit echter niet snel maken.

Nu hou ik enorm veel van paspoppen. Afbeeldingen van paspoppen zijn altijd retro, maar ja, dat zal dan wel de uitzondering op de regel zijn zeker. Toen ik Black Mannequin On Strip van Dan Morrison voor Quiling Treasures zag, moest ik die stof gewoon hebben. Ik was er instant verliefd op.
En ik zag meteen al het kleedje voor me dat ik ermee zou maken.


Geen jurk voor mij hoor. Ik hou niet van retro, remember!

Maar mijn naaimachien daarentegen mag wel eens een leuk, nieuw hoes hebben. Dus toen ik deze stof zag, zag ik al meteen mijn naaimachien in haar nieuwe hoes. Kopen dus.

Gedaan met die saaie witte lap, plastiekachtige stof over mijn naaimachien. Ik nam de maten van alle onderdelen van het oorspronkelijke hoes en begon te tekenen.


Dit zijn de 3 grote aanpassingen die ik doorgevoerd heb:

1. Ik wou een steviger exemplaar, dus ik koos ervoor om zowel een binnen- als buitenzak te maken in dezelfde stof. En tussen beide lagen werd Vlieseline H250 gestreken. Normaal wordt dit gebruikt voor manchetten en kragen, maar bood hier ook de gewenste stevigheid.

2. Vooraan werd een extra zak genaaid, waarin ik mijn patroon, werkbeschrijving en/of stof kan opbergen van het project waaraan ik werk. (Ik heb geen naaikamer, ik werk in de living aan de eetkamertafel, dus met die opbergzak blijft alles iets netter). Deze kan afgesloten worden met een knoop. Hier heb ik dan ook maar voor een vintage knoop gekozen. (Onlangs kreeg ik van de bomma haar knopenverzameling, deze kwam hier goed van pas).

3. Aan de zijkant werd nog een opbergvakje voor de kabel gemaakt.


En hier staat ze nu te blinken. Mijn geliefde naaimachien in haar nieuwe kleedje.
Isn't she lovely?









Bedankt voor het bezoekje aan mijn blog.

Groetjes,
Sabrina

Reacties

  1. Da's echt een perfect stofje voor een naaimachinehoes! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gemaakt,hier heeft de naaimachine een harde witte beschermhoes ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero