De kapfase

Gisterenavond rolde er opnieuw een longsleeve met kap vanonder de naaimachine. En opnieuw in deze prachtige Nosh stofjes. Jammer dat Nosh geen stofjes meer wil verkopen aan handelaars. Ik had ze graag in mijn eigen webwinkel verkocht. Nu ja, er zijn nog voldoende andere designers die in aanmerking komen.

Maar ik wijk af.
Ik had het net over een longsleeve shirt.

Ik weet dat ik jullie het patroon van de vorige longsleeve in maatje 110 beloofd had, maar ik heb het patroon toch wat aangepast.
Waarom?
Wel, die reden is heel eenvoudig. Ik maak niet graag 2 keer hetzelfde, en zeker niet voor mijn jongens. Ze hebben elk hun persoonlijkheid en dus ook elk hun stijl. Dezelfde kledij hoort hier niet thuis.

Het basispatroon is echter hetzelfde.
Om het wat speelser te maken heb ik
1. het voorpand schuin doorgeknipt om er een contrastkleur in te kunnen verwerken. Deze contrastkleur werd felgeel. Het past bij het lichtblauw en ik had er nog een restje van liggen.
2. een rugpas in het achterpand om ook hier het felgeel te kunnen verwerken.
3. de mouwen 4 cm verkort, zodat ik er een oranje mouwboord in ribtricot aan kon zetten.








De kap werd uit 1 deel getekend, maar er moet ergens een foutje in zitten. Als ik MV (van de onderkant) tegen de stofvouw leg, dan ligt de punt over de stofvouw. Om het voor mezelf eenvoudig te houden, heb ik er dan vooraan maar een naad in gestikt. Je kunt het dus zo stellen dat ik te lui was om de kap opnieuw te tekenen of met een boord te gaan werken zoals in het vorige exemplaar.

Door deze fout in de kap, kan ik nu natuurlijk dit patroon niet delen met jullie. Ik ben het naaien nog lang niet beu, dus - niet getreurd - er volgen nog andere projecten die wel zullen slagen en waarvan ik de patronen wel zal delen.

Mocht je toch zo'n shit willen maken. Dan kan ik deze tip geven.
- Neem het patroon van een basis shirt.
- Verdeel het voorpand in 2 stukken (of meer) naar eigen keuze. doe dit ook met het achterpand.
- Indien gewenst verander je ook de mouwen.
Just be creative.

Reacties

  1. Mooi t-shirt. Leuk met die kleuraccenten erin. Ziet er heel speels uit.
    Ga ik ook eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! De contrastkleuren geven een heel speels effect. En gelijk heb je: twee kinderen, twee totaal verschillende personen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat speels effect was de bedoeling. Ik ben in mijn opzet geslaagd. Dank u. (Eigenlijk zijn het 3 kinderen, maar de jongste is nog maar 21 maanden, dat is nog een andere manier van kleden;) ).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero