Tutorial - Rugpas en rugplooitjes

Ik stuur mijn jongens graag netjes gekleed naar school. Liefst zou ik hen elke dag een hemdje aandoen, maar daar zijn zij het dan niet mee eens. Volgens de oudste is een hemd om naar een feest te gaan.

Ik hou van hemdjes en ik hou ervan een hemdje te naaien. En recent ben ik gestart met het patroon ook zelf te tekenen. Maar hierover meer in andere blogberichten.

Vandaag toon ik jullie hoe de rugpas en de rugplooitjes te naaien.


* Eerst en vooral markeer je de plaats van de plooitjes in de naadtoeslag van de stof. Ik doe dit door er een klein knipje in te geven. Maar je kan dit ook doen met een reigdraad. .

* Speld de vouwtjes vast. Elke vouw bestaat uit 2 knipjes. Je legt de knipjes netjes op elkaar. Aan de goede kant van de stof kijkt de opening van de vouw naar de zijkant van de stof. 


 * Vervolgens speld je de rugpas op het rugpand.


 * Vaststikken. En pers de naadtoeslag naar boven.


En zo ziet dan het rugpand eruit. (Deze foto is wel genomen voor het strijken.)




* Stik de rugpasnaad op de goede kant van het overhemd door.



Reacties

  1. Hallo, omdat je ook een beginnende blogster bent en ik je blog echt de moeite vind, heb ik je genomineerd voor de Liebster Award: check mijn blog http://madebycaro.blogspot.be/2015/09/liebster-award.html

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank. Ik was eventjes sprakeloos toen ik uw berichtje las. Dit had ik echt niet verwacht.
      Ik ben blij dat je mijn blog leuk vind. Ik hoop - naar de toekomst toe - dat je hem nog meer de moeite zal vinden.
      Nogmaals dank.

      Groetjes, Sabrina

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Amerikaanse mouwsplit

Cocoa jurk

Bella dress en Sophie bolero